.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
كاهش 30 درصدي قيمت برخي كالا‌ها در مازندران

رئيس سازمان بازرگاني مازندران با اشاره به بحران اخير اقتصادي در غرب و كشورهاي آمريكايي گفت: اين بحران در مازندران باعث كاهش 10 تا 30 درصدي قيمت برخي كالا‌ها شده است.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس ، عباس‌علي وفايي‌نژاد پيش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران به تاثير بحران اقتصادي غرب بر اقتصاد كشور اشاره كرد و اظهار داشت: برخي از اثرات اين بحران بر قيمت محصولات داخلي نيز مشاهده شده است.
وي افزود: محصولات وارداتي مانند لوازم خانگي و موبايل از جمله اين موارد بوده است.
وفايي‌نژاد تاكيد كرد: بحران اقتصادي غرب از 10 تا 30 درصد بر نهاده‌هاي اوليه توليدي نيز تاثير داشته است.
اين مسئول با اشاره به فرا رسيدن افزايش تقاضا براي خريد برخي اقلام در روزهاي پاياني سال تصريح كرد: عرضه كالا به‌صورت نمايشگاه بهاره از جمله اقدام و برنامه‌هاي وزارت بازرگاني است كه مي‌تواند در تنظيم بازار موثر باشد.
رئيس سازمان بازرگاني مازندران از تهيه 700 تن برنج و 171 تن روغن نباتي به قيمت تعادلي و تهيه 360 تن برنج و 90 تن روغن نباتي سهميه فوق‌العاده براي ايام عيد در مازندران خبر داد و خاطر‌نشان كرد: عرضه كالا و خدمات در زماني كه بيشترين تقاضا وجود دارد از سياست‌هاي وزارت بازرگاني است.
وي از راه‌اندازي 17 نمايشگاه فروش بهاره در 17 شهرستان مازندران خبر داد و تصريح كرد: حدود يك‌ هزار و 400 غرفه در سطح نمايشگاه‌ها و فروشگاه‌هاي بهاره آماده عرضه كالا هستند.
وفايي‌نژاد تاكيد كرد: اقلام مورد نياز اين نمايشگاه‌ها از منابع اوليه تامين مي‌شود و با 10 تا 30 درصد تخفيف براي فروش ارائه مي‌شود.
وي اضافه كرد: شهرهاي ساري، بابل و آمل از 150 تا 170 غرفه بيشترين سطح نمايشگاهي فروش بهاره مازندران را تشكيل مي‌دهند.
رئيس سازمان بازرگاني مازندران با تاكيد بر اينكه نظارت بر بازار يك امر نسبي است، گفت: مردم اعتقاد دارند كه نظارت بر بازار ضعيف است و سياست‌گذاري وزارت بازرگاني بر بازار اثر‌گذار است.
وي با اشاره به تشكيل كميته مشترك براي نظارت بر بازار از همكاري سازمان بازرگاني و اتاق بازرگاني خبر داد و خاطر‌نشان كرد: تاكنون 40 واحد توليدي استان مشمول كاهش قيمت شدند.
وفايي‌نژاد با اشاره به اينكه 93 درصد مردم كشورمان مصرف‌كننده هستند، تصريح كرد: در استان مازندران 50 درصد نيز نيازمند كاهش قيمت برنج و مركبات هستند.
وي به مسئله فعاليت ساماندهي محصول برنج در مازندران اشاره كرد و افزود: برنج محلي در اردبيهشت ماه امسال با قيمت يك‌ هزار و 300 تومان خريد و فروش مي‌شد كه با شوك رواني بر بازار به حدود 4 هزار تومان رسيد.
وفايي‌نژاد تاكيد كرد: ركود بازار برنج در مازندران از دغدغه‌هاي اصلي كشاورزان است.
رئيس سازمان بازرگاني مازندران با اشاره به افزايش زمان خريد برنج محلي در مازندران از بيست و پنجم اسفند ماه تا بيست و پنجم فروردين 88 اضافه كرد: درصد شكنندگي نيز از 15 به 20 درصد افزايش يافت.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.418 seconds.